Moni mökkiasukas, matkailija ja paikallinenkin jättää ostoksia tekemättä vain siksi, että ei tiedä tai löydä paikallista tarjontaa. Paikallisuus ja ekologisuus ovat nousevia trendejä – osalle arjessa, osalle matkailussa, osalle sekä että. Paikallisen ruoan, kädentaitotuotteiden sekä matkailupalveluiden markkinoilla on valtavasti hyödyntämätöntä potentiaalia, koska myyjä ja ostaja eivät välttämättä kohtaa.
ProAgria Maatalouden Laskentakeskus haluaa olla mukana auttamassa suomalaisten pientuottajien ja käsityöläisten toimintaa sekä kohtaamista loppuasiakkaan kanssa. Selvitämme heidän toimeksiantonaan kysyntää lähi- ja luomuruoan, maatila- ja matkailupalveluiden sekä käsitöiden ja muiden käden taidon tuotteiden mobiilille markkinapaikalle. Selvitystyö käsittää muun muassa kyselyt sekä tuottajille että kuluttajille.
Tässä tuottajille suunnatussa kyselyssä selvitämme suomalaisten paikallistuottajien toimintaa, tavoitteita, käytössä olevia tuotemyynnin ja -jakelun kanavia sekä tulevaisuuden toiveita ja tarpeita kuluttajien tavoittamiseksi. Kysely on verkkopohjainen, ja siihen vastaaminen vie korkeintaan 10 minuuttia. Tiedot käsitellään luottamuksellisesti ja niitä käytetään vain edellä mainittuun tarkoitukseen.
Annamme mielellämme lisätietoja tutkimuksesta, yhteydenotot Tiina Merikoski, tiina@suunnittelukiila.fi.
Toivomme vastaustanne 6.5.2016 mennessä.
Vastaamaan pääset tästä:
https://query.mediaclever.fi/?id=6745414987541CCM4h786X
Yhteistyöterveisin
Tiina Merikoski (maisema-arkkitehti, tohtorikoulutettava)
Tutkimus- ja suunnittelupalvelu KIILA
Janne Silvonen (VTM)
Media Clever Oy